mail-open  Adres mojej skrzynki e-mail: kardas@kardas.pl
Polish (Poland)English (United Kingdom)Russian (CIS)
Wykłady


1. Zarządzanie zasobami ludzkimi (ZZL)


I stopień studiów

  • Przedmiot, uwarunkowania, znaczenie i ewolucja zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Problemy terminologiczne.
  • Kapitał ludzki i kapitał intelektualny organizacji.
  • Formy zatrudnienia pracowników.
  • Struktura i treść podstawowych elementów procesu kadrowego - planowanie, pozyskanie, doskonalenie i rozwój, kierowanie, ocenianie, wynagradzanie, odejścia pracowników.
  • Systemy motywacyjne we współczesnych organizacjach.
  • Systemy szkolenia pracowników.
  • Audyt personalny.
  • Podmioty i narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Umiędzynarodowienie zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Systemy informacji personalnej.
  • Etyka w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
  • Strategiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Zwalnianie pracowników, system ouplacementowy.

 

II stopień studiów

  • Terminologia i uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Pojęcie funkcji personalnej w organizacji.
  • Źródła i metody rekrutacji pracowników.
  • Systemy motywacyjne w organizacjach.
  • Przywództwo i kierowanie personelem - style przywództwa i kierowania.
  • Decyzje kierownicze.
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w systemie zarządzania organizacją.
  • Podwyższanie kwalifikacji kadr.
  • Systemy informacji personalnej.

 

2. Zarządzanie kompetencjami kadr przedsiębiorstwa (ZKKP)

  • Istota i znaczenie kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
  • Źródła kompetencji kadr przedsiębiorstwa.
  • Obszary zarządzania kompetencjami.
  • Identyfikowanie kompetencji i tworzenie tabel kompetencyjnych.
  • Metodologia wdrażania systemu kompetencji w przedsiębiorstwie.
  • Ocena kompetencji i planowanie rozwoju osobowo-zawodowego.
  • Mapy kompetencji w zarządzaniu kadrami przedsiębiorstwa.
  • Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi.

 

3. Zarządzanie kapitałem intelektualnym (ZKI)

  • Pojęcie i znaczenie kapitłu intelektualnego.
  • Źródła kapitału intelektualnego.
  • Koncepcje kapitału intelektualnego.
  • Kapitał intelektualny pracowników a kapitał intelektualny organizacji.
  • Wartość kapitału intelektualnego organizacji - sposoby wyceny kapitału.
  • Kapitał intelektualny a tworzenie przewago konkurencyjnej.
  • Metody wspomagające zarządzanie kapitałem intelektualnym.
  • Zagrożenia kapitału intelektualnego i sposoby przeciwdziałania.



4. Negocjacje (NEG)

  • Strategie i style negocjacji.
  • Cele negocjacji.
  • Negocjacje wewnętrzne organizacji.
  • Negocjacje w rejonach konfliktu i w sytuacjach kryzysowych.
  • Przygotowanie negocjacji.
  • Autoprezentacja.
  • Zabezpieczenie informacyjne negocjacji.
  • Przewodniczenie negocjacjom.
  • Ocena sytuacji.
  • Style negocjacji.
  • Formy i sposoby prowadzenia negocjacji.